10/4/11

Yamathon 2011

Aquest dissabte vaig participar juntament amb uns amics al Yamathon 2011, una cursa benèfica organitzada per Oxfam Japan al voltant de la famosa Yamanote line (pels que coneixeu Tokyo la línia verda circular), la línia de tren més concorreguda de Tokyo i possiblement del món. Aquest any els beneficis obtinguts (gairebé un milió de iens!!) anirant destinats a les víctimes del terratrèmol-tsunami a la regió de Tohoku. El dia va començar molt d'hora i es va fer dur aixecar-nos a aquelles hores d'un dissabte, però al final va ser una gran experiència que ens va permetre veure la ciutat de forma diferent i descobrir nous indrets fins ara desconeguts. El punt de partida era l'estació de Harajuku, vàrem començar quan la ciutat encara dormia i sense gairebé ningú al voltant, passant per Shibuya on sols es veien quatre ànimes que tot just tornaven d'una llarga nit, a l'estació de Shinagawa que encara estava a mig gas, Shimbashi amb els seus restaurants amagats sota les vies, Ueno amb el seu mercat animat al carrer o Uguisudani sorprenenment ple d'hotels de l'amor. Després cap al nord amb uns aires molts més locals, Komagome ple de cirerers al voltant o Otsuka on per primera vegada vàrem veure tramvies a Tokyo. L'últim tram vàrem passar per Ikebukuro amb plena ebullició comercial, el barri coreà de Shin-okubo i acabant travessant el Yoyogi parc. Al final després de 28 estacions, gairebé 40km i unes quantes hores al darrera vem tornar on vàrem començar, a Harajuku que ja havia recuperat la seva imatge habitual amb els carrers a rebossar de gent, tots rebentats però amb un bon somriure de satisfacció!


This Saturday along with some friends I participated to the Yamathon 2011, a fundraising race organized by Oxfam Japan around the famous Yamanote line (those that know Tokyo is the green line loop), the busiest line in Tokyo and possibly in the world. This year, all funds raised (almost a million yen!!) will go towards the victims of the earhquake-tsunami in Tohoku. The day began very early and was tough to get up so soon on a Saturday, but at the end it was a great experience that allowed us to see a different side of the city and discover new places unknown so far. The starting point was Harajuku station, we started when the city was still sleeping and there was hardly anyone on the streets, then towards Shibuya where there was only few people that were just going home after a late night, to Shinagawa with the huge station half empty, Shimbashi with its restaurants hidden under the train rail, Ueno with its lively street market or Uguisudani, surprisingly full of love hotels. Then heading up to the north with more local neighborhoods, Komagome with many cherry trees around or Otsuka where we saw a tram for the first time in Tokyo. In the last part we passed by Ikebukuro, full of commercial activity, the Korean neighborhood of Shin-Okubo and finally we crossed the Yoyogi park. At the end, after 28 stations, almost 40km and some hours in our back we reached the place where we started Harajuku which had already recovered its usual view overcrowded of people, exhausted but with a huge smile of satisfaction!








Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada