13/10/11

the Japanese anti-facebook!

Avui va de xarxes socials...sabíeu que al Japó el totpoderós Facebook té un índex de penetració baixíssim?...sobretot tenint en compte que és un dels països tecnològicament més avançats i on pràcticament tothom té un mòbil amb connexió a Internet. Doncs sí, he estat mirant i diuen que els usuaris al 2011 justegen els 3M, o sigui menys del 3% de la població...comparat amb altres països com EUA (48%), UK (45%) o Singapore (50%) doncs hi ha una bona diferència eh?? i bé la pregunta llavors és, què passa que els Japonesos no els hi agraden les xarxes socials? de cap manera, els hi encanten però com no podia ser d'altra forma sembla que hi ha vida més enllà de FB i aquí tenen les seves pròpies plataformes de xarxes socials, entre elles la més famosa és "Mixi" (Mixi Inc.) amb més de 25M usuaris i una gran popularitat. Diuen que FB no és un èxit perquè és massa directe en la communicació per la cultura japonesa, i és que tot i ser una xarxa social, Mixi seria l'antitesi de FB, realment "fet a la japonesa", per fer-te un compte necessites una invitació d'un usuari i mòbil japonès o sigui que pràcticament es limita l'accés a la població resident al Japó només! Tots els continguts són en japo, la gent normalment utilitza sobrenoms, queda registrat qui visita el teu perfil, limits de seguretat importants....interessant eh! doncs això, seguint la tònica general un altre tret diferèncial d'aquesta societat, jo de moment encara no tinc compte però potser m'ho hauria de replantejar ;-)  






today's post is about social networking....did you know that in Japan the all-powerful Facebook has one of the lowest penetration index?...especially considering that is one of the most advanced societies in technology and almost everyone has a cellphone with internet access. I've been looking and it is said that in 2011 the users are around 3M, which means less than 3% of the population...compared to other countries such USA (48%), UK (45%) or Singapore (50%) it makes a huge difference doesn't it? Then the question is, Japanese doesn't like SNS? not at all, they love them but as it couldn't any other way, it seems there is life beyond FB and here they have their own platforms of social networking, among them the most famous is "Mixi" (Mixi Inc.) with more than 25M users and big popularity. It is said that FB doesn't have much success because is too direct in its communication for the Japanese, and certainly although being a social network, Mixi is the anthitesis of FB, really "made for Japanese", do get an account you need first an invitation and a Japanese cell phone, meaning that practically they limit their users to people living in Japan! All contents are in Japanese, people usually uses nicknames, profile's visitors are registered, and there are many security limits...so interesting isn't it? another example of the differences in this society, for the time being I still don't have an account, basically for the Japanese, but maybe I should start to reconsider it ;-)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada