25/3/12

Menus asequibles a primera vista- Affordable menus at first glance

i després de l'entrada turística-cultural, un apunt de caire més professional. Malàsia com molts dels països en vies de desenvolupament, està en un procés de creixement econòmic amb totes les avantatges i iconvenients que això comporta, ràpida urbanització, canvis en l'estil de vida i també un procés de transició nutricional. Els patrons d'alimentació estan canviant ràpidament i amb ells un augment de problemes de salut pública, molts en forma de desordres metabòlics com la diabetis (estimada 11.5%, una de les més altes de la regió) o la obesitat/sobrepès (sobretot alarmant l'evolució infantil). Les raons de tot això són vàries i complexes ara voltant per KL salta a la vista les importants campanyes de comunicació d'empreses estrangeres fast-food com KFC o McDonalds, i sobretot el que em va realment soprendre i que crec que explica moltes coses, no és altre que el cost dels productes en aquests establiments. Us podeu imaginar que el preu de un BigMac Menú (amb patates i beguda) és ni més ni menys que 9RM (¥250 o 2.3€)?? Increïble però cert, em vaig quedar de pedra quan ho vaig veure!! La campanya que l'anomenen "McValue menú" sembla que també l'utilitzen en altres països asiàtics i què voleu que us digui... així no anem bé, aquí algú ha malentès el concepte prevenció de la malnutrició, on una cosa és fomentar una alimentació afordable per evitar la "desnutrició" i l'altre posar pràctiques com aquesta que només fomenten la "sobrenutrició". Futur negre a la vista...


and after the touristic-cultural post, some lines of professional related stuff. Malaysia, as many other developing countries, is in a process of economic growth with all the pros and cons that goes along, fast urbanization, lifestyle changes and also a period of nutrition transition. Dietary patterns are evolving quickly and with them new concerns on public health, many in form of metabolic disorders such diabetes (estimated around 11.5%, one of the highest in the Asia) or obesity/overweight (particularly notorious the childhood evolution). The answer to this situation is complex and multifactorial however walking around KL it stands-out the important communication campaigns made by some international fast-food companies like KFC or McDonalds, and particularly what it drew most my attention and to me explains many things, is the price of food items in these places. For instance, can you believe that the price of a BigMac Menú (with french fries and soft drink) is at 9RM (¥250 o 2.3€)?? Hard to believe but true, I was astonished when I saw it!! The campaign called "McValue Menu" seems to be in place as well in other Asian countries, and well to me...this is not the right direction, here there is a misunderstanding with the concept of preventing malnutrition, one thing is to promote affordable nutrition to avoid "desnutrition" and the other put in place practices like this that just promote "overnutrition". Dark future in sight....



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada